Friday, August 13, 2010

18 weeks post



I'd post a belly pic, but nothing has changed much since my last pic :)
How far along? 18 weeks, almost to 20! Half way through my 1st pregnancy, DANG!

Baby's size? My baby bean is the size of a bell pepper. He/she (find out September 1st!!!) is 5.5 inches from head to rump and roughly 7 ounces. Add 9lb's and that'll probably be the birth weight haha

Weight Gain? I don't weigh myself unless Im at the doctor's and last appointment I only gained 1.6lb's, so we'll see what happens at my next appt. on the 24th

Maternity clothes? I can still wear regular tops, but I'm either in yoga pants or maternity pants. Still rocking my maxi dresses on the weekends though :)

Stretch marks? Nope - fingers crossed

Belly button in or out? It's starting to become less of an innie, but it's still an innie officially

Sleep? Still love it and fall asleep quick

Foods I am loving? Scrambled eggs with salsa and 2 pieces of wheat toast (this is my bfast and I could eat it every meal), and my coldstone creamery creation: cheesecake icecream w/raspberries and graham cracker crust

Foods I am hating? Still can't do ground turkey or chicken all that well

Best moment this week? Feeling more and more movement

Movement? Yup, it's not constant, but every now and then for 2 seconds I'll feel him/her

Symptoms? Nothing really. I feel really good these days. Peeing more frequently, but that's about it

Gender? We find out on the 1st!! 19 days, not that I'm counting or anything....

What I miss? Hmmm, sushi and margaritas, but it's nothing compared to this blessing inside of me

What I'm looking forward to? Finding out the gender and hopefully getting to hear the heartbeat my next appointment

Weekly Wisdom: Watch the Food Network - you get inspired to cook amazing dishes and they turn out really yummy

Milestone: Appetite is in full force!

Emotions: I have less patience for some people, but I'm also way more of a crier lol

Photobucket

1 comments:

Ashley said...

My patience is thin these days too. Yay for 19 days!! Can't wait to hear what you are having!